Alice in Borderland

Original titel: Imawa no Kuni no Arisu Type: Miniserie Studie: Silver Link & Connect År: 2014-15 Genre: Mysterie, sci-fi Antal afsnit: 3 Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "Alice in Borderland", der blev udgivet i 2010 af Haro Aso
Alice In Borderland foregår i virkelighedens Tokyo, men udspiller sig i en slags parallel verden, hvor der eksisterer højteknologiske fælder. Herudover er der dog ikke nogle overnaturlige evner. Karakterdesignet er anatomisk set korrekt, men nogle ansigter er lidt unaturlige, og der er desuden nogle urealistiske hår og øjenfarver. Ryohei Arisu og hans to venner bliver pludselig transporteret til en alternativ udgave af Tokyo, hvor alle mennesker er forsvundet. Hér viser det sig, at de skal gennemleve forskellige former for overlevelsesspil for at kunne klare sig, men det betyder også, at nogen er nødt til at dø.
Denne "serie" består af tre såkaldte OVA's, der kun dækker ganske få numre af mangaen, og man kan derfor ikke rigtig kalde det for en serie, da det ikke rigtig giver mening at se den, hvis man ikke har læst mangaen. Den fungerer mest af alt som en slags visuel introduktion til universet, så historiemæssigt er der ikke meget at komme efter, og netop fordi det kun er tre afsnit, så er basale elementer som forklaring og forhistorie fuldkommen afskaffet til fordel for action og drama. Og det er trods alt også dette, der er seriens bærende element, men det ville nu stadig være rart, hvis man lærte de medvirkende karakterer at kende - eller i det mindste universet, som man ikke forstår noget som helst af. Der blev heldigvis lavet en live action serie i 2020, der bygger videre på handlingen, men jeg synes faktisk, at denne serie passer bedre som anime.
Favoritkarakter: Arisu Plot: 7/10 Karakterer: 5/10 Stemmer: 6/10 Animation: 8/10 Stil: 7/10 Overordnet karakter:

6/10

Alice in Borderland