Blood+

Blood+

Studie: Production I.G
År: 2005-6
Genre: Vampyr, gys, action, mysterie
Antal afsnit: 50

Blood+ er en af mange fortællinger om vampyrdræberen Saya, der blev præsenteret i filmen Blood: The last vampire fra 2000. Serien foregår i den virkelige verden, hvor der eksisterer vampyrer i form af enorme flagermusskabninger, der er i stand til at antage menneskeform. Selvom karaktererne er gjort realistiske både hvad angår design og bevægelser, så er der dog overnaturlige evner tilknyttet vampyrerne.

Saya er en helt almindelig pige, der bor sammen med sin adoptivfar i Okinawa. En dag bliver hun dog angrebet af et blodsugende monster, og det viser sig, at Saya ikke er et almindeligt menneske, for med brug af sit eget blod er hun nemlig i stand til at dræbe disse mystiske væsner, som hun i virkeligheden er beslægtet med.

Blood+ er en ret lang serie, der til tider virker lidt sløj, men ikke desto mindre formår skaberne at knytte begivenhederne sammen fra start til slut i en kompleks fortælling, der faktisk kræver, at man ikke holder for store pauser mellem hvert afsnit, da man dermed kan risikere at glemme vitale elementer i handlingen. Serien indeholder et alsidigt karakterregister, hvilket er dens styrke, da alle personer har hver deres personlighed, der gør, at man ikke kun bliver knyttet til de gode, men ligeledes de onde. Oven i det, så tør denne serie lege med det uventede og udfordre seernes følelser, når man oplever både dødsfald og forræderi fra begge sider. Der er en del actionsekvenser, der er intense og dynamiske, men der er også stille stunder med plads til romantik og venskab, så serien taler til drenge såvel som piger.

Favoritkarakter: Solomon

Plot: 7/10

Karakterer: 9/10