Btooom!

Original titel: Butuumu Type: Serie Studie: Madhouse År: 2012 Genre: Action, mysterie, romantik Antal afsnit: 12 Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "Btooom!", der blev udgivet i 2009 af Junya Inoue
Btooom! foregår i den virkelige verden, og det eneste unaturlige element er teknologien, der befinder sig på et noget fremskredent niveau. De medvirkende karakterer har et forholdvist naturtro design, og deres bevægelser er ligeledes virkelighedstro. Dog hænder det, at der optræder overdrevne ansigtsudtryk. Royta Sakamoto er en ung mand, der bor hos sin mor. Han lever af at spille et spil kaldet Btooom! og er en af de bedste spillere i Japan. En dag vågner han dog op på en ø med en grøn krystal i sin hånd, og det viser sig, at han af en eller anden grund er blevet en del af et virkeligt spil Btooom!, hvor ægte mennesker skal kæmpe mod hinanden for at overleve. Deres mission er at dræbe hinanden og indsamle de krystaller, der har i deres hænder, så de på den måde kan betale sig væk fra øen.
Plottet i denne serie minder om Battle Royale og Hunger Games, så hvis man kan lide de to film, så vil man også kunne lide Btooom!, der desværre blev udgivet, imens mangaen stadig var i gang, så serien har ingen afslutning på sin handling. Dette er ret ærgerligt, for der bliver ellers bygget op til en god historie med ret interessante karakterer. Dog er pigen Himiko en typisk stereotyp, storbarmet, svagelig anime-tøs, der ikke bidrager med så meget, hvilket er lidt irriterende, når man tænker på, at hun er seriens anden hovedperson, for hun oplever ingen mærkbar udvikling. Og så er det lidt underligt, at Royta, der ellers lever af at sidde derhjemme og spille computer, kan have så meget energi og være så atletisk, som han viser sig at være. De mest fascinerende personer er faktisk birollerne, men det bedste ved serien er de våben, som karaktererne anvender til at dræbe hinanden. Det er små bomber kaldet BIMs, som har forskellige effekter, og nogle af disse effekter er ret vilde, hvilket skaber en del blodige scener. Men det er altså ikke alle de medvirkende, der når at miste livet, og man finder aldrig ud af, hvem vinderne bliver. Der er ellers lagt op til en masse drama, og på kun tolv afsnit optræder der både forræderi, mistillid og rivalisering.
Favoritkarakter: Kosuke Plot: 8/10 Karakterer: 8/10 Stemmer: 8/10 Animation: 9/10 Stil: 9/10 Overordnet karakter:

8/10

Btooom!