Good luck girl!

Original titel: Binbou-gami ga! Type: Serie StudieSunrise År: 2012 Genre: Komedie, skole, myter,  Antal afsnit: 13 Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "Good Luck Girl!", der blev udgivet i 2008 af Yoshiaki Sukeno
Good Luck Girl! udspiller sig i den virkelige verden, men med udgangspunkt i japansk religion findes der dog guder og mytiske væsner. Serien er meget tegnefilmsagtig, idet der er en del sekvenser, der bryder med realismen - såsom fald fra høje bygninger, hurtige omklædninger og meget unaturlige bevægelser bevægelser. Karakterdesigner er anatomisk set realistisk, men folk har blandt andet store øjne og underlige hårfarver og frisurer. Ichiko Sakura er den mest populære pige i klassen. Oven i det er hun både smuk, klog og rig. Hun er kort sagt indbegrebet af held, men det har man fornemmet i åndeverdenen, og derfor bliver en ulykkesgud ved navn Momoji sat på den opgave at dæmpe ned for Sakuras held, så hun kan leve som et mere normalt menneske.
Denne serie er simpelthen så fjollet, at den er et helt nyt niveau af morsomhed. Den er spækket med parodier af andre animeserier, hvilket fans vil elske, men i sig selv er der tale om en serie, hvor karakterregistreret er så langt ude, at hvert afsnit er ren og skær underholdning, selvom der ikke sker den store udvikling i handlingen. Der er for eksempel en hundegud, der er til SM, en toiletgud, der er klædt ud som en lort, og en liderlig munk, der hele tiden vil gramse på piger. Serien gør meget ud af at lægge vægt på, at hovedpersonen Sakura har store bryster, mens ulykkesguden Momoji slet ingen har, hvilket blot er en af de markante forskelle ved de to, som forstærker rivaliseringen imellem dem, som er selve seriens fundament. Dette er en serie, man skal se, hvis man har sort humor og nyder at grine, for selvom der ligeledes fortælles en dybereliggende historie, så er det ikke den, der er i fokus. Interesserer man sig for japanske myter, kan man nok få mere ud af handlingen, men selvom man ikke forstå alle elementer er den stadig værd lige at stifte bekendtskab med.
Favoritkarakter: Momoji Plot: 8/10 Karakterer: 8/10 Stemmer: 8/10 Animation: 8/10 Stil: 8/10 Overordnet karakter:

8/10

Good luck girl!