Killing Bites

Original titel: Kiringu Baitsu Type: Serie Studie: Liden Films År: 2018 Genre: Action, sci-fi, fantasy Antal afsnit: 12 Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "Killing Bites", der blev udgivet i 2013 af Shinya Murata
Killing Bites udspiller sig i virkelighedens verden, hvor der dog findes en teknologi, som gør det muligt at skabe hybrider mellem mennesker og dyr. Dette giver naturligvis visse folk overnaturlige evner. Karakterdesignet er anatomisk korrekt, men der er gjort brug af unaturlige øjen- og hårfarver, ligesom der er en del skøre eller overdrevne udtryk. Yuya Nomoto er en helt normal universitetsstuderende, der tilfældigvis møder pigen Hitomi, hvorved han får kendskab til en hemmelig underverden, hvor mennesker bliver genspejlset med dyre-DNA, så de udvikler specielle evner og indgår i kampe som en del af et magtspil mellem Japans fire mest indflydelsesrige familier.
Denne serie er helt klart inspireret af Doktor Moreaus ø af H. G. Wells, hvor en videnskabsmand skaber hybrider mellem mennesker og dyr på en ø. Og hvis man så lige tilsætter lidt Battle Royale, så har man Killing Bites. Personligt synes jeg, at det er en god blanding, for at sætte monstre til at udkæmpe dødskampe er mere drabeligt og spændingsfyldt end, når det er mennesker, der dræber hinanden med våben, men problemet med denne serie er, at den simpelthen er overseksualiseret til det bizarre. Der er en masse unødvendinge sexscener og et håbløst stereotypt karakterdesign, der trækker konceptet lidt for langt over i den erotiske afdeling. Det er naturligvis mange fyres våde drøm med en blanding af porno og dødsvold, men helt ærligt... det bliver for useriøst. Havde man sat fokus på plottet og holdt sig til dette, så ville det være en fænomenal serie, for stilen og animationen overgår smagsniveauet. Humoren gør mig egentlig heller ikke så meget, for hvis man endelig skal være useriøs, så er det da via grin, men lesbisk kæleri, voldtægt og sågar incent er et sidespor. Det absolut bedste ved denne serie er, at man gør brug af normale dyr og oven i det får biologilektioner, så man lærer, at virkeligheden skam er fyldt med monstre, så man ikke behøver opfinde sine egne. Der bliver desværre lagt op til en sæson 2, som aldrig kom, så sidste afsnit ødelægger også fortællingen, fordi det ikke formår at binde knude på den.
Favoritkarakter: Yuya Plot: 8/10 Karakterer: 7/10 Stemmer: 7/10 Animation: 8/10 Stil: 8/10 Overordnet karakter:

7/10

Killing Bites