Kimi to boku

Original titel: Kimi to boku Type: Serie Studie: J.C.Staff År: 2011-12 Genre: Komedie, skole, romantik Antal afsnit: 26 Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "Kimi to boku", der blev udgivet i 2003 af Kiichi Hotta
Kimi to boku foregår i den virkelige verden uden overnaturlige elementer. Selvom karakterdesignet er gjort nogenlunde realistisk med enkelte afvigelser såsom unaturlige hårfarver, så er der dog mange komiske indslag, der blandt andet involverer sjove ansigtstræk og bevægelser. Denne serie er delt op i to sæsoner, hvor man følger de fem teenagedrenge Shun, Kaname, Chizuku og tvillingerne Yuuta og Yuuki i deres helt almindelige tilværelse, hvilket indebærer deres tid sammen både i og uden for skolen.
Dette er en rigtig hyggeserie, som man bare kan sætte sig ned og nyde uden at skulle bekymre sig om en kompliceret handling eller overdrevet drama. Der er simpelthen tale om en realistisk fortælling om helt almindelige skoledrenge og deres helt almindelige problemer - eller mangel på samme. Til at starte med virker serien en anelse flad og kedelig, hvilket skyldes, at der i begyndelsen kun er fire hovedpersoner, og deres personligheder er meget afslappede, men så møder både de og seerne dynamik med indskrivningen af den femte karakter, der løfter serien til nye komiske højder. Det er sjældent jeg finder en serie, hvor alle afsnit får mig til at grine, men i samspil med hinanden er der simpelthen tale om fem sjove drenge, hvis forskelligheder harmonerer perfekt. Det er virkelig befriende med den slags serier, hvor piger er et sekundært element, fordi det skaber en stemning der er mere nede på jorden. Der optræder dog piger i serien, og de er netop med til at inddrage lidt alvor, hvilket også er et behageligt krydderi nu og da, da det trods alt skaber karakterudvikling - en anden af seriens styrker, for man følger en kronologisk fortælling, der udspiller sig over et års tid, og man knytter sig således til karaktererne og lærer dem at kende fra forskellige vinkler. Når jeg vurderer en anime tager jeg altid højde for, hvor vemodig jeg var ved dens afslutning, og i dette tilfælde er jeg virkelig ærgerlig over, at der ikke er tale om en længere serie, fordi det er sådan en man får lyst til at se, hver gang man lige vil ligge og hygge med noget, der gør en varm om hjertet.
Favoritkarakter: Chizuru Plot: 8/10 Karakterer: 9/10 Stemmer: 9/10 Animation: 8/10 Stil: 8/10 Overordnet karakter:

9/10

Kimi to boku