Monthly Girls’ Nozaki-kun

Monthly Girls' Nozaki-kun

Studie: Doga Kobo
År: 2014
Genre: Komedie, skole, romantik
Antal afsnit: 12 + 6 OVA

Monthly Girls’ Nozaki-kun er baseret på en manga ved navn Gekkan Shojo Nozaki-kun, der første gang blev udgivet i 2011. Serien foregår i virkelighedens Japan og er på visse punkter meget realistisk, mens den på andre bliver tegnefilmsagtig – særligt i forbindelse med fald fra høje bygninger, overmenneskelige præstationer og skøre ansigtstræk. Nogle af karaktererne har desuden farverige frisurer.

Chiyo Sakura er forelsket i fyren Nozaki fra sin skole, men da hun bliver inviteret hjem til ham, viser det sig, at han er manga-tegner og bare ville have hende til at hjælpe ham med optegningen af en tegneserie. Chiyo bliver på den måde en del af et alsidigt team af skoleelever, som sammen sørger for den månedlige udgivelse af Nozakis manga-numre.

Dette er en hyggeserie, hvor der på det overordnede plan ikke er nogen handling, mens der i hver episode alligevel bliver bygget videre på karaktererne og deres forhold til hinanden. Det mest interessante ved denne serier er at se, hvordan det er at arbejde som manga-tegner. Det visuelle er der virkelig gjort noget ud af i denne serie, så det virker realistisk – selvom det foregår i en anime. Personerne er sjove på hver sin måde, da de har hver deres personlighed, som både komplimenterer og kommer i konflikt med hinanden. Det er primært konflikten, der er underholdende, da den sjovt nok også udgør grundlaget for romantik. Jeg har aldrig set en serie, hvor så mange par bliver dannet, hvor man sidder og hepper på at de allesammen får lov at blive til noget. Desværre blev serien lavet, mens mangaen endnu var i gang, så det var ikke muligt at afslutte historien, hvilket vil sige at man efterlades tilbage med en masse løse ender.

Favoritkarakter: Hori

Plot: 7/10

Karakterer: 7/10