Ms. Koizumi Loves Ramen Noodles

Original titel: Raamen daisuki Koizumi-san Type: Serie Studie: Studio Gokumi & AXsiZ År: 2018 Genre: Skole, komedie Antal afsnit: 12 Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "Raamen daisuki Koizumi-san", der blev udgivet i 2013 af Naru Narumi
Ms. Koizumi Loves Ramen Noodles foregår i virkelighedens Japan og indeholder ingen overnaturlige elementer - kun i form at fjollede ansigtstræk og bevægelser. Karakterdesignet er kendetegnet ved små kroppe, store øjne og unaturlige hårfarver og frisurer. Da pigen Koizumi starter på en ny skole vil hendes nye klassekammerat Yuu gerne lære hende bedre at kende, men desværre har Koizumi ikke andet i livet end at spise ramen. Det stopper dog ikke Yuu i at ville være hendes ven.
Denne serie er såkaldt madporno, der ikke har mange andre formål end at gøre seeren sulten. Der er et absurd fokus på nudler, og man lærer både alt om retternes navne og sammensætninger, ligesom man ser karaktererne spise maden på temmelig erotisk vis, hvilket blot bekræfter deres kærlighedsforhold til nudler. Der er overordnet set ingen større fortælling - serien handler udelukkende om Koizumis besættelse af nudler og Yuus besættelse af Koizumi, og jeg ved ikke hvad, der er mest forstyrrende. Det er dog en sjov serie, så om ikke andet er den underholdende, selvom den er fattig på handling. Seriens største plus er helt klart den måde maden er animeret, for det er godt nok imponerende så realistisk det hele ser ud, hvilket står som en modsætning til karaktererne, hvis design er typisk anime. Som vesterlænding lærer man samtidig, hvordan det er at spise ude i Japan samt hvor latterligt mange varianter der findes af noget så simpelt som ramen. Så generelt er denne serie sådan set en visualiseret kogebog.
Favoritkarakter: Yuu Plot: 3/10 Karakterer: 6/10 Stemmer: 7/10 Animation: 8/10 Stil: 6/10 Overordnet karakter:

6/10

Ms. Koizumi Loves Ramen Noodles