My Little Monster

Original titel: Tonari no Kaibutsu-kun Type: Serie Studie: Brain's Base År: 2012 Genre: Komedie, skole, romantik Antal afsnit: 13 + 1 OVA Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "My little monster", der blev udgivet i 2008 af Robico
My Little Monster foregår i virkelighedens verden, men indeholder dog komiske elementer såsom skøre ansigtsudtryk og overdrevne bevægelser samt et aspekt af overmenneskelig styrke. Karakterernes kroppe er realistiske i deres udtryk, mens øjnene for nogens vedkommende er ret store. Shizuku har ikke andet at tænke på end at studere, men en dag bliver hendes tilværelse dog vendt på hovedet, da hun forelsker sig i sin klassekammerat Haru, efter han har forelsket sig i hende. De to er som ild og vand, hvilket præger deres kaotiske forhold, men alligevel står de sammen i tykt og tyndt.
Dette er et friskt pust til skoleromantik-genren, der er en af de mest populære inden for anime. Denne serie skiller sig bare ud, fordi karaktererne rent faktisk er ærlige og tør sige deres mening... Ret spontant og hele tiden, hvilket skaber en tiltrængt form for humor i det ofte formelle og forsigtige japanske univers. Herudover er der så mange sjove scener, udtryk og meget andet som gør, at serien hele tiden føles som en komedie uden der går for meget kærlighedsdrama i den. De første episoder er sjovest, fordi der er spækket med så meget dynamik og handling. Med tiden bliver afsnittene så lidt mere afslappede og følelsesprægede, men det er stadig de komiske indslag, der overskygger alt andet. Selvom der lægges op til en del intriger, så drukner de bag al morskaben, så det er generelt bare en serie, man skal se, hvis man kan lide en useriøs fortælling. Noget, jeg specielt godt kan lide ved denne serie er karakterernes design. Der er noget klassisk over personerne med deres store, varme øjne og detaljerede hårstile, men alligevel har man trukket dem ind i nutiden ved at give dem en tredimensionel dybde og stærke farver. Slutningen er lidt svag, fordi serien blev lavet, imens mangaen stadig blev udgivet, så det virker som en lidt ufærdig fortælling.
Favoritkarakter: Haru Plot: 8/10 Karakterer: 8/10 Stemmer: 8/10 Animation: 8/10 Stil: 8/10 Overordnet karakter:

8/10

My Little Monster