Phantom ~Requiem for the Phantom~

Original titel: Phantom 〜Requiem for the Phantom〜 Type: Serie Studie: Bee Train År: 2009 Genre: Action Antal afsnit: 26 Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: En visual novel med titlen "Phantom of Inferno", som blev udgivet af Nitroplus i 2000
Phantom ~Requiem for the Phantom~ foregår i virkelighedens verden uden nogen overnaturlige elementer. Dog er der lidt overdrevet action. Karaterdesignet er på mange måder realistisk, men nogle karakterer har dog ret store øjne. Reiji er en helt normal japansk teenager, som tager på ferie i USA, hvor han bliver udvalgt til at blive lejemorder. Han får visket sin hukommelse ren og får navnet Zwei, før han kommer i lære hos en pige ved navn Ein.
Jeg synes, at denne serie er alt for lang. Eller den føles bare dobbelt så lang, fordi tempoet er meget afslappet, og i visse afsnit sker der intet, der egentlig bygger videre på handlingen, selvom denne udspiller sig over flere år. Når man har at gøre med en action-serien, er det ærgerligt, at det er menneskelige følelser, der udgør selve fortællingen, for det gør visse gange serien kedelig. Efter min mening, burde man havde holdt sig til 12 afsnit, for første sæson er den bedste. Anden sæson kører lidt af sporet og bliver sådan en typisk mafia-serie, hvor der er fyldt med intriger, tragedie og bedrag. Og tredje sæson hopper helt af, da det bliver typisk anime med et skoletema og de sædvanlige stereotype karakterer, hvilket åbningen for denne sæson da også bærer præg af. Det er en lidt skizofren oplevelse at se serien som en helhed, for de tre sæsoner hænger ikke rigtig sammen, udover at det er de samme karakterer, der går igen. Og desværre er alle folk så usympatiske, at det er svært at holde af dem. Dog er serien fuld af så meget fan service, at den med garanti har en stor fanskare, selvom der er så mange plothuller og urealistiske indslag, at den til tider er svær at tage seriøs. De fleste episke øjeblikke sker desværre i de første episoder.
Favoritkarakter: Reiji Plot: 7/10 Karakterer: 6/10 Stemmer: 7/10 Animation: 8/10 Stil: 8/10 Overordnet karakter:

6/10

Phantom ~Requiem for the Phantom~