Sakamoto desu ga?

Original titel: Sakamoto degu ga? Type: Serie StudieStudio Deen År: 2016 Genre: Skole, komedie Antal afsnit: 12 + 1 OVA Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "Sakamoto desu ga?", der blev udgivet i 2012 af Nami Sano
Sakamoto desu ga? udspiller sig i virkelighedens Japan, men indeholder dog komiske indslag såsom unaturlige bevægelser og ansigtsudtryk. Karakterdesignet er dog gjort forholdsvis realistisk for de fleste karakterers vedkommende. Sakamoto er den mest populære dreng på skolen. Både piger og drenge ser op til ham, fordi han bare kan alt. Han begår sig med ynde og er selvsikker, lige meget hvad han kaster sig ud i, og selv når det er ved at gå galt for ham, så får han alligevel reddet situationen på fænomenal vis.
USA har Chuck Norris, mens Japan har Sakamoto. Denne serie er en typisk komedieserie, hvor hverken handling eller karakterer udvikler sig. Den er kort sagt sat i verden for at få folk til at grine. Og det formår den at gøre med hovedpersonen Sakamoto og hans bizarre måde at tackle problemer og andre mennesker på. Hans personlighed er og bliver en gåde, for man lærer intet om ham igennem hele serien - ikke engang hans fornavn - så der er og bliver mystik forbundet med den fyr, som alle betragter som et idol. De støttende biroller er ligeledes med til at gøre serien sjov, for eksempel Kobuta, der skifter frisure i hvert afsnit, og hans mor, som er forelsket i Sakamoto, så det grænser til det absurde. Alt i alt er det en virkelig sjov serie, fordi den er så useriøs og latterlig, at hvert element i handlingen bliver underholdene fordi det hele er så fjollet.
Favoritkarakter: Kobutas mor Plot: 7/10 Karakterer: 7/10 Stemmer: 8/10 Animation: 8/10 Stil: 8/10 Overordnet karakter:

8/10

Sakamoto desu ga?