School Days

Original titel: Sukuuru Deizu Type: Serie Studie: TNK År: 2007 Genre: Drama, romantik, skole Antal afsnit: 12 + 2 OVA Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: En Visual Novel kaldes "School Days", der blev udgivet i 2005 af 0verflow
School Days foregår i den virkelige verden, hvor alt udfolder sig på et realistisk plan. Karaktererdesignet er dog ikke særlig naturtro, idet personerne har forholdsvis store øjne, og visse har unaturlige hårfarver, mens ansigtstræk og bevægelser nu og da bliver lidt komiske. Drengen Makoto Ito forelsker sig i en pige ved navn Kotohana Katsura fra sin skole. Han får hjælp af sin veninde Sekai til at score Kotohana, men Sekai begynder selv at få følelser for Makoto, og dermed udvikler der sig et trekantsdrama, der kommer til at ændre på de tre unge menneskers liv, idet ingen af dem er i stand til at kontrollere deres følelser for hinanden.
Jeg begyndte kun at se denne serie, fordi jeg vidste, hvordan den ville ende. Havde jeg ikke vidst det, så var jeg aldrig begyndt på den, da jeg havde set klip fra den og syntes, at den virkede for ... pussenuttet. Men der er i den grad tale om en serie, der er blevet markedsført forkert, for dette er da noget af det værste mindfuck, jeg nogensinde har oplevet. Karaktererne virker så uskyldige og kære i deres design og væremåde, men alligevel er de noget så modbydelige mod hinanden. Og det værste er, at det virker autentisk. School Days viser på mørkeste vis, hvad der kan ske blandt teenagere, når hormonerne begynder at udvikle sig, og de seksuelle drifter kommer i spil. Der er tale om ondsindet manipulation, bedrageri og egoisme på så mange planer, at man til sidst slet ikke har lyst til at se mere, og hvis man holder ud frem til sidste afsnit, så ender man med at tabe kæben over den episke kulmination på noget, der startede så harmløst. Serien er tydeligvis henvendt fyre med en harem-fetich, og der er nok mere tale om en våd fantasi end en realistisk fortælling, men ikke desto mindre viser denne serie, hvor farlig kærlighed og jalousi kan være - særligt blandt unge, der oplever dette for første gang.
Favoritkarakter: Kotohana Plot: 8/10 Karakterer: 7/10 Stemmer: 7/10 Animation: 7/10 Stil: 7/10 Overordnet karakter:

7/10

School Days