Tonari no Seki-kun

Original titel: Tonari no Seki-kun Type: Serie Studie: Shin-ei animation År: 2014 Genre: Komedie, skole Antal afsnit: 21 + 4 OVA Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "Tonari no Seki-kun", der blev udgivet i 2010 af Takuma Morishige
Tonari no Seki-kun udspiller sig i den virkelige verden uden magiske væsner eller overnaturlige elementer. Serien indeholder dog komiske indfald såsom overdrevne bevægelser og ansigtsudtryk, og selvom karakterdesignet er gjort forholdsvis naturtro, så er der dog lidt store øjne, ligesom en af hovedpersonerne er en pige med gråt hår. Rumi Yokoi vil gerne følge med i undervisningen, men desværre sidder hun ved siden af Seki, som altid har gang i noget, hvilket tager hendes opmærksomhed. Sekis projekter er nogle gange normal kedsomhed, mens han andre gange udviser noget nær overnaturlige talenter.
Denne serie er en hyggeserie, hvor handling eller karakterer ikke udvikler sig, så hvert afsnit er ligesom plottet i dem bare rent tidsfordriv. Og hvis man endelig bare skal slappe af med en serie, så er denne bestemt værd at anbefale, idet hvert afsnit er under 10 minutter langt, så det er nemt at se et eller flere afsnit, hvis man keder sig, eller tilmed se hele serien på en dag. Der er tale om en komedieserie, der har pigen Rumi i fokus, idet hun altid ender med at komme i problemer på grund af Seki, der sjovt nok aldrig bliver opdaget af andre end hende. Det, der gør serien, interessant, er Sekis mange forskellige projekter, der ændrer sig fra episode til episode, men det er de komiske indslag, der udgør seriens styrke, for der er simpelthen så mange fjollede scener, ansigtsudtryk eller overraskelser. Denne serie er et glimrende eksempel på, hvordan man med ganske lidt kan skabe noget interessant, for handlingen foregår sådan set kun et sted med to personer, hvoraf kun den ene taler. Nu og da bliver der da også rystet i posen med nye steder og karakterer. Nogle episoder tager desuden udgangspunkt i japanske ting, såsom spillet shogi, så nogle vesterlændinge vil have svært ved at forstå disse.
Favoritkarakter: Rumi Plot: 8/10 Karakterer: 8/10 Stemmer: 8/10 Animation: 8/10 Stil: 7/10 Overordnet karakter:

8/10

Tonari no Seki-kun