Death Note (Film)

.

Death Note (Film)

.

Death Note (Film)

.

Da Light Yamagami en dag finder en notesbog, der gør ham i stand til at dræbe andre mennesker ved blot at skrive deres navn i den, beslutter han sig for at rydde op i verden ved at skille sig af med alle de slemme mennesker. Notesbogens ejer viser sig at være dødsguden Ryuk, der vælger at følge Lights handlinger, mens han bliver jagtet af mesterdetektiven L.

Death Note er en virkelig kompleks og svær historie at koge ned til en film, så derfor blev der da også lavet to, som er baseret på manga-serien præcis som anime-serien, der var hele 37 afsnit lang. Alligevel formår man faktisk at fokusere på de mest relevante aspekter og lave en film, hvor man er loyal over for universet og historien. Der er tilmed indskrevet små tvist, så man alligevel bliver overrasket over handlingen, selvom flere ikoniske scener er bevaret, og der bliver på naturlig vis lagt op til efterfølgeren, som blev udgivet allerede samme år.

Når man tænker på, at det ikke er en Hollywood-film, så er dødsguden Ryuk egentlig ret godt lavet, men Death Note er et kult-fænomen, så jeg synes, at man skulle have fokuseret lidt mere på castingen og udvalgt bedre skuespillere, der kunne gengive karaktererne. De spiller egentlig okay, men det føles bare ikke som de personer, man kender fra Death Note - mere som karikaturer.

Der blev senere lavet en Death Note-serie, hvor man har haft mere held med at finde de rette skuespillere. Visse scener er også overspillet, så det bliver lidt for anime-agtigt, og meningen med film er vel, at man gerne vil fortælle en historie på mere realistisk vis.

Light

8/10
Total Page Visits: 146 - Today Page Visits: 1