Death Note (Serie)

Original titel: Desu Nooto Instruktør: Ryuichi Inomata, Ryo Nishimura og Marie Iwasaki År: 2015 Genre: Thriller, mysterie, krimi, myter Antal afsnit: 11
Teenageren Light Yagami finder en såkaldt Death Note, der gør ham i stand til at dræbe mennesker ved bare at skrive deres navn i den. Dette bliver begyndelsen på en global udrensning af alle de onde mennesker i verden, men dermed krydser Light selv en moralsk grænse, og han bliver selv betragtet som en forbryder af politiet, der slår sig sammen med mesterdetektiven L i forhåbningen om at stoppe Light.
Death Note er baseret på en mangaserie af samme navn og findes desuden også som spillefilm og animeserie. Dog kan fans fortsat få noget ud af denne serie, for selvom den grundlæggende handling er den samme, så har man alligevel valgt at ændre på ganske få aspekter, således at det bliver en anderledes fortælling med den ene overraskelse efter den anden, for hver gang man tror, at forfatterne har holdt sig til den originale historie, så viser det sig at være stik modsat. I denne serie er udviklingen af Light mere markant end i de andre versioner og skuespilleren er virkelig en talentfuld ung mand, der giver karakteren liv. L er derimod lidt af en skuffelse, og selvom Near kan virke som en parodi på en cosplayer, så er han/hun også en interessant karakter, som man ikke rigtig ved, hvor man har. Selvom serien kun er på 11 afsnit, så føles den meget længere, fordi der når at ske så meget fra begyndelse til slut. Det er lidt fascinerende, at man har formået at koge stort set hele Death Note serien ned og endnu formår at fortælle en komplet historie, der virker fuldkommen gennemtænkt, hvilket er det, der netop kendetegner serien.
Favoritkarakter: Light Plot: 10/10 Karakterer: 8/10 Skuespil: 9/10 Det visuelle: 8/10 Overordnet karakter:

8/10

Death Note (Serie)