Love Exposure

.

Love Exposure

.

Love Exposure

.

Teenageren Yu lever som katolik med sin far, som er enkemand. En dag finder faren dog sammen med en ny kvinde, hvilket bliver begyndelsen på en hæsblæsende omvæltning i Yus tilværelse, når han bliver konfronteret med menneskelige fænomener som kærlighed og lyst.

Sion Sonos film er mere skøre, end de er gode, og denne film er et glimrende eksempel på, hvordan han skider på realisme og alligevel placerer handlingen i den virkelige verden, hvor fiktion og virkelighed glider sammen i en fuldkommen bizar historie. Det interessante ved hans film er nemlig, at han tager udgangspunkt i japanske samfundsforhold og skildrer disse på en overdrevet måde, så man forholder sig til dem ud fra et nyt perspektiv.

I denne film bliver der blandt andet berørt koncepter som nyreligiøse sekter og fotografering af kvinders trusser i det offentlige rum, og det er sjovt, hvordan den slags samfundsfænomener kan glide sammen til en samlet historie. Dog har Sion Sono også svært ved at begrænse sig, hvilket denne film er et glimrende eksempel på, for den er simpelthen for lang. Den færdige version var hele seks timer lang, og det er lykkedes at koge den ned til fire timer. Men det er stadig for meget, for der er op til flere gange, hvor den nemt kunne være blevet afsluttet, og så skal det alligevel gå over gevind til sidst, som i Sonos andre film.

Kameraføringen er til tider meget rystende og lige så forstyrrende som overforbruget af klip, så det minder om en dogme-film i god kvalitet. Der er også et overforbrug af gentagende baggrundsmusik. Oven i det er der en hel del brutale og seksuelle scener med rejsning som et gennemgående element. Dog er det også en sjov film med underholdende indslag, der bare er så absurde, at man kun kan smile af dem, for kreativitet er i hvert fald ikke noget, som Sion Sono mangler, hvilket også er grunden til, at hans karakterer ofte er så urealistiske, at de bliver tegneserieagtige.

Yu

6/10
Total Page Visits: 150 - Today Page Visits: 1