Tonari no Seki-kun

Original titel: Tonari no Seki-kun Instruktør: Hosokawa Tooro År: 2015 Genre: Komedie, skole Antal afsnit: 8
Rumi vil meget gerne være en god elev og følge med i timen, men hendes sidemand Seki gør det umuligt for hende at bevare koncentrationen, fordi han hele tiden har gang i alverdens projekter, som ingen andre end Rumi dog bemærker.
Denne serie er baseret på en manga, der ligeledes er blevet lavet til en anime, men her har man dog valgt at tage udgangspunkt i nogle af Sekis mere realistiske projekter, så der er faktisk tale om en troværdig fortælling - dog fortalt på humoristisk vis med animerede bevægelser og ansigtstræk. Hvis man allerede kender til Tonari no Seki-kun så er det desuden sjovt at se de velkendte fortællinger få liv og fungere i virkeligheden. Det er en kort serie med afsnit der kun varer få minutter, så det er en hyggelig form for tidsfordriv, eftersom serien sådan set ikke har andre formål end at underholde. Der er ingen karakterudvikling eller store klimaks. Det er sådan set bare en slags TV-pauseklovn, der kan fungere som pusterum mellem mere almindelige serier på skærmen. Men netop fordi det er en kort serie, så er det også noget, man kan give sig i kast med, hvis man vil udforske japansk humor uden at skulle se en hel film eller starte på en rigtig serie, for her får man at se, hvordan det med meget få midler er muligt at lave noget, der faktisk er lidt at se.
Favoritkarakter: Seki Plot: 7/10 Karakterer: 6/10 Skuespil: 7/10 Det visuelle: 7/10 Overordnet karakter:

7/10

Tonari no Seki-kun