Alice in Borderland

.

Alice in Borderland

.

Alice in Borderland

Alice In Borderland foregår i virkelighedens Tokyo, men udspiller sig i en slags parallelverden, hvor der eksisterer højteknologiske fælder. Herudover er der dog ikke nogle overnaturlige elementer.

Karakterdesignet varierer og er for nogle karakterers vedkommende mere naturtro end andres, men der er hverken gjort brug af unaturlige øjenfarver eller hårfarver. Dog er der eksempler på overdrevne ansigtstræk.

Ryohei Arisu og hans to venner bliver pludselig transporteret til en alternativ udgave af Tokyo, hvor alle mennesker er forsvundet. Hér viser det sig, at de skal gennemleve forskellige former for overlevelsesspil for at kunne klare sig, men det betyder også, at nogen er nødt til at dø.

Denne "serie" består af tre såkaldte OVA's, der kun dækker ganske få numre af mangaen, og man kan derfor ikke rigtig kalde det for en serie, da det ikke rigtig giver mening at se den, hvis man ikke har læst mangaen. Den fungerer mest af alt som en slags visuel introduktion til universet, så historiemæssigt er der ikke meget at komme efter, og netop fordi det kun er tre afsnit, så er basale elementer som forklaring og forhistorie fuldkommen afskaffet til fordel for action og drama.

Og det er trods alt også dette, der er seriens bærende element, men det ville nu stadig være rart, hvis man lærte de medvirkende karakterer at kende - eller i det mindste universet, som man ikke forstår noget som helst af. Der blev heldigvis lavet en live action serie i 2020, der bygger videre på handlingen, men jeg synes faktisk, at denne serie passer bedre som anime, idet der generelt er tale om et temmelig ulogisk plot.

Det er lidt ærgeligt, at man tydeligvis har investeret tid og penge i de tre afsnit og så alligevel ikke valgt at lave en komplet serie. Det er desværre ulempen ved OVAs - at de som regel bare er lange reklamer for et franchise, hvor man ikke går op i at skabe en sammenhængende og medrivende historie. Konceptet holder jo, hvilket live action serien har bevist, selvom den også fejler i at bidrage med nogen form for forklaring.

Arisu

6/10
Total Page Visits: 261 - Today Page Visits: 1