Btooom!

.

Btooom!

.

Btooom! foregår i den virkelige verden, hvor det eneste unaturlige element er teknologien, der befinder sig på et noget fremskredent og til dels urealistisk niveau.

Karakterdesignet er generelt naturtro, idet der ikke er gjort brug af unaturlige frisurer, hårfarver eller øjenfarver, men der er enkelte eksempler på overdrevne ansigtstræk.

Royta Sakamoto er en ung mand, der bor hos sin mor. Han lever af at spille et spil kaldet Btooom! og er en af de bedste spillere i Japan. En dag vågner han dog op på en ø med en grøn krystal i sin hånd, og det viser sig, at han af en eller anden grund er blevet en del af et virkeligt spil Btooom!, hvor ægte mennesker skal kæmpe mod hinanden for at overleve.

Plottet i denne serie minder utroligt meget om Battle Royale og Hunger Games, så hvis man kan lide de to film, så vil man nok også kunne lide Btooom!, der desværre blev udgivet, imens mangaen stadig var i gang, så serien har derfor ingen afslutning på sin handling. Dette er ret ærgerligt, for der bliver ellers bygget op til en god historie med ret interessante karakterer.

Dog er pigen Himiko en typisk stereotyp, storbarmet, svagelig anime-tøs, der ikke bidrager med så meget, hvilket er lidt irriterende, når man tænker på, at hun er seriens anden hovedperson, for hun oplever ingen mærkbar udvikling. Og så er hun naturligvis iført en skolepige-uniform... Det er også lidt underligt, at Royta, der ellers lever af at sidde derhjemme og spille computer, kan have så meget energi og være så atletisk, som han viser sig at være.

De mest fascinerende personer er faktisk birollerne, men det bedste ved serien er de våben, som karaktererne anvender til at dræbe hinanden. Det er små bomber kaldet BIMs, som har forskellige effekter, og nogle af disse effekter er ret vilde, hvilket skaber en del blodige scener. Men det er altså ikke alle de medvirkende, der når at miste livet, og man finder dermed aldrig ud af, hvem vinderne bliver, eller hvem der som sådan står bag spillet. Der er ellers lagt op til en masse drama, og på kun tolv afsnit optræder der både forræderi, mistillid og rivalisering.

Kosuke

8/10
Total Page Visits: 553 - Today Page Visits: 1