Darwin’s Game

Original titel: Daawinzu Geemu Type: Serie Studie: Nexus År: 2020 Genre: Action, mysterie, fantasy Antal afsnit: 11 Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "Darwin's Game", der blev udgivet af Akita Shoten i 2012
Darwin's Game foregår i virkelighedens verden men med overnaturlige elementer i form at specielle evner og magiske indslag. Karakterdesignet er anatomisk set naturligt, men visse karakterer har unaturlige hår- øg øjenfarver. Kaname bliver inviteret til at tilmelde sig en app kaldet Darwin's Game, hvilket viser sig at være et virkeligt overlevelsesspil, idet han og andre deltagere i dette bliver sat til at kæmpe mod hinanden til døden.
Dette er en typisk overlevelsesserie, og faktisk en temmelig unødvendig en i den efterhånden lange række af sådanne animeserier. Mest af alt fordi at Darwin's Game har en hel del såkaldt anime-logik, hvilket er ingen logik. Der er simpelthen så meget, der ikke giver mening og aldrig bliver forklaret, og fordi serien ender åbent uden en afslutning eller decideret fortsættelse af handlingen, så giver det ikke rigtig nogen mening at se den, da det svarer til at se en halv film. Stort set hele handlingen tager desuden udgangspunkt i et enkelt spil, der varer alt for længe til at universet når at blive medrivende, hvilket også skyldes, at serien er propfuld af dialog. Karaktererne taler simpelthen uafbrudt og forsøger at tilføre fornuft til en verden, der generelt mangler al form for fornuft. Overlevelsesspillene foregår nemlig i virkelighedens verden, hvor alle andre mennesker af ukendte grunde intet bemærker. Og det er jo sådan set interessant at placere fortællingen i virkeligheden, men hvad er pointen med dette, når man ignorerer al realitet og bare skubber det rigtige samfund væk, så det ender med at blive en kulisse? Det bliver lidt en kopi af Alice in Borderland, men med stereotype karakterer og overdrevne evner, der får det hele til at gå over i fantasy
Favoritkarakter: Ichiro Plot: 5/10 Karakterer: 7/10 Stemmer: 8/10 Animation: 8/10 Stil: 8/10 Overordnet karakter:

6/10

Darwin's Game