.

Phantom ~Requiem for the Phantom~

.

Phantom ~Requiem for the Phantom~

Phantom ~Requiem for the Phantom~ foregår i virkelighedens verden uden nogen overnaturlige elementer - foruden konceptet om at kunne fjerne folks hukommelse. Der er samtidig meget overdrevet action.

Karakterdesignet er kendetegnet ved at være naturtro uden brugen af unaturlige frisurer, hårfarver eller øjenfarver.

Reiji er en helt normal japansk teenager, som tager på ferie i USA, hvor han bliver udvalgt til at blive lejemorder. Han får visket sin hukommelse ren og får navnet Zwei, før han kommer i lære hos en pige ved navn Ein.

Jeg synes, at denne serie er alt for lang. Eller den føles bare dobbelt så lang, fordi tempoet er meget afslappet, og i visse afsnit sker der intet, der bygger videre på handlingen, selvom denne udspiller sig over flere år. Når man har at gøre med en action-serien, er det ærgerligt, at det er menneskelige følelser, der udgør selve fortællingen, for det gør visse gange serien kedelig - eller i hvert fald langsommelig. Det er samtidig en yderst deprimerende serie uden særlig meget glæde. Men det er jo et typisk træk ved de der undergrundsmiljø-historier, så man generelt kan undre sig over, hvad det er, der tiltrækker folk ved disse.

Efter min mening, burde man havde holdt sig til 12 afsnit, for første sæson er den bedste. Anden sæson kører lidt af sporet og bliver sådan en typisk mafia-serie, hvor der er fyldt med intriger, tragedie og bedrag. Og tredje sæson hopper helt af, da det bliver typisk anime med et skoletema og de sædvanlige stereotype karakterer, hvilket åbningen for denne sæson da også bærer præg af.

Det er en lidt skizofren oplevelse at se serien som en helhed, for de tre sæsoner hænger ikke rigtig sammen, udover at det er de samme karakterer, der går igen. Og desværre er alle folk så usympatiske, at det er svært at holde af dem. Dog er serien fuld af så meget fan service, at den med garanti har en stor fanskare, selvom der er så mange plothuller og urealistiske indslag, at den til tider er svær at tage seriøs. De fleste episke øjeblikke sker desværre allerede i de første episoder, og slutningen er simpelthen bare for tam.

Reiji

6/10
Total Page Visits: 179 - Today Page Visits: 1