.

Bunny Drop

.

Bunny Drop

Bunny Drop foregår i den virkelige verden, hvor der ikke eksisterer overnaturlige elementer eller specielle egenskaber. Der er dog komiske indslag såsom flyvende spørgsmålstegn.

Karakterdesignet er gjort realistisk, idet der hverken gjort brug af unaturlige frisurer, øjenfarver eller hårfarver. Dog er der mange eksempler på overdrevne ansigtstræk.

Daikichi er en singlefyr på 30 år. Da hans bedstefar dør, viser det sig, at han har haft en datter, som ingen i familien har haft kendskab til. Den lille pige er kun seks år, og der diskuteres blandt de efterladte familiemedlemmer, hvad der skal ske med hende, før Daikichi beslutter sig for at tage hende til sig. Dette laver fuldkommen om på den unge fyrs tilværelse, idet han pludselig får langt mere ansvar, end han er vant til.

Denne serie er virkelig sød og hyggelig. Der er tale om en idyliseret fortælling om det at være eneforælder, så det bliver en meget dramafri fortælling, men det fungerer fint, for hvert afsnit gør bare en varm indeni. Det tog mig lang tid at begynde på den, fordi jeg er en voksen mand og tænkte, at jeg skulle have noget med dybde eller action, men jeg blev positivt overrasket og faldt hurtigt for historien.

Hver episode starter med en meget simpel og barnlig animation, så da jeg begyndte på den, var jeg lige ved at droppe den med det samme, indtil det viste sig, at man trods alt har gjort mere ud af det visuelle i selve afsnittet. Hovedpersonerne kan man ikke andet end at holde af, da de bare er så elskværdige og fejlfri, og sammen skaber de en naturlig form for komik. Det er virkelig befriende med en serie, hvor børn både taler og opfører sig som rigtige børn. Der er ikke gjort brug af store øjne eller høje pibestemmer for at gøre børnene søde - de er det bare, fordi de er ægte.

Serien udspiller sig over et år, så der er en skøn udvikling at følge. Samtidig er det interessant at se, hvordan noget så tabubelagt i Japan som at være eneforsørger bliver gjort til en fortælling, hvor folk rent faktisk er lykkelige. Desværre ender serien meget åbent, og man står tilbage med mange ubesvarede spørgsmål.

Det er tydeligt, at skaberen bag historien er en kvinde, og man kan ikke lade være med at tænke på, hvilke af seriens kvinder, hun selv identificerer sig med. Dog er der jo også tale om et plot, som aldrig ville fungere i Vesten. En voksen mand, der bliver sat til at tage sig af en fremmed lille pige uden opsyn... Vi er så ødelagte af pædofilisager i denne del af verden, at mange ikke kan andet end at få skumle tanker over det. Og det er bare synd, for majoriteten af mænd er som Daikichi - de får bare ikke chancen for at bevise det.

Daikichi

8/10
Total Page Visits: 391 - Today Page Visits: 1