.

Bayonetta: Bloody Fate

.

Bayonetta: Bloody Fate

.

Bayonetta: Bloody Fate

Bayonetta: Bloody Fate foregår i et fiktivt univers, hvor engle og hekse rivaliserer hinanden, mens majoriteten af menneskeheden er uvidende om deres eksistens. Der eksisterer således både overnaturlige elementer i form af væsner, egenskaber og teknologi.

Karaktererne er gjort virkelighedstro i deres design, hvad angår anatomi, mens der dog er eksempler på urealistiske frisurer.

Heksen Bayonetta vågner op efter at have været begravet i en kiste i 20 år. Hun kan intet huske om sin fortid, men beslutter sig for at gøre brug af sine evner til at jagte engle, som hun dræber med brug af sine våben og magiske evner. Efterhånden som hun genvinder sin hukommelse, skal det dog vise sig, at hun ikke kun er en heks, eftersom hendes far er en engel, hvilket vil sige, at hun er en forbudt fusion mellem godt og ondt.

For at kunne forstå denne film fuldt ud skal man nok først have spillet spillet, den er baseret på, for handlingen er generelt præget af uforstålige elementer, der ikke rigtig giver mening. For eksempel er Bayonetta i stand til at fremkalde enorme monstre ved brug af sit hår, uden det bliver forklaret, hvordan det kan lade sig gøre. Heldigvis er der en detaljeret prolog, som sætter seerne ind i filmens univers, som man meget hurtigt får vænnet sig til.

Universet er som sådan også interessant og unikt, idet man vender konceptet om godt og ondt på hovedet ved at gøre hekse til helte og engle til skurke, ligesom man har brudt med de stereotype forestillinger om disse. Filmens plus er dog den realistiske stil og dynamiske animation. Der er mange detaljerede og intense actionscener, hvor der er gjort brug af diverse visuelle virkemidler, der gør filmen ret medrivende, selvom man nogle gange har svært ved at forstå handlingen.

Oven i det er der mange komiske indfald for at bløde den lidt op, da der generelt er tale om en noget brutal og voldelig fortælling. Dog er det tydeligt, at målgruppen er mandlige seere, eftersom der er et konstant fokus på Bayonettas ekstremt seksualiserede krop, hvilket virker ret unødvendigt, men idet kvinder dominerer rollelisten, forstår jeg godt, at man måske har følt sig nødsaget til at spille på seksualitet. Dermed bliver den bare svært at nyde for alle, ligesom den bliver en anelse useriøs.

Bayonetta

7/10
Total Page Visits: 366 - Today Page Visits: 1