Bio Hunter

Original titel: Baio Hantaa Type: Spillefilm Studie: Madhouse Instruktør: Yuzo Sato År: 1995 Genre: Sci-fi, action, romantik, thriller Spilletid: 60 minutter Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Mangaen "Bio Hunter", der blev udgivet i 1989 af Fujihiko Hosono
Bio Hunter foregår i virkelighedens verden, hvor der dog eksisterer en virus, der kan give mennesker dæmoniske egenskaber. Normale menneske kan også besidde overnaturlige evner såsom at kunne forudsige fremtiden. Karakterdesignet varierer, men er for de fleste personers vedkommende gjort naturtro. Komada og Koshigaya arbejde til daglig som biologer, men i det skjulte er de også med til at bekæmpe udbredelsen af en virus, der forvandler mennesker til dæmoniske skabninger, og de har den fordel, at Komada selv er smittet med denne.
Dette kunne muligvis have været en fed film, hvis den havde været en halv time længere, for fordi den kun er en time lang, så bliver handlingen meget sammenpresset. Der sker sjovt nok en hel masse, men mere tid ville have gjort plads til mere karakterudvikling og givet en dybere fornemmelse for universet. En stor del af introduktionen foregår via den ene hovedkarakters narrativ, og det er da også fint, men nogle gange er det bare federe at opleve end at høre. Introsekvensen er eksempelvis en sexscene med en dæmontilblivelse, og den groteske sekvens er en smart måde at vise seerne, hvad det hele handler om, så de kan vælge at blive eller stå af fra begyndelsen. Der er ikke tale om en dårlig film, men der mangler et eller andet så den skiller sig ud, for selvom den er spækket med drama og action, så er det desværre en man glemmer hurtigt glemmer, for hvor unik konceptet end er, så er plottet det nu engang ikke. Det er egentlig ærgerligt, for stilen er tiltalende, og animationen er mange gange fænomenal. Særligt Komadas dæmonversion er virkelig perfekt designet og animeret, men generelt er jeg meget imponeret over både farvelægning og skygger, når man tænker på, at det er en film fra 1995.
Favoritkarakter: Komada Plot: 7/10 Karakterer: 7/10 ' Stemmer: 8/10 Animation: 8/10 Stil: 8/10 Overordnet karakter:

7/10

Bio Hunter