Ghost in the Shell 2: Innocence

Information

Billeder

Original titel: Inosensu


Studie: Production I.G & Studio Ghibli

Instruktør: Mamoru Oshii

År: 2004

Genre: Sci-fi, action

Spilletid: 98 minutter

Baseret på: Manga

Ghost in the Shell 2: Innocence

.

Ghost in the Shell 2: Innocence

.

Ghost in the Shell 2: Innocence

.

Ghost in the Shell 2: Innocence

.

Ghost in the Shell 2: Innocence

.

Ghost in the Shell 2: Innocence

.

Ghost in the Shell 2: Innocence

.

Ghost in the Shell 2: Innocence

.

Ghost in the Shell 2: Innocence

.

Univers

Ghost in the Shell 2: Innocence foregår i en fiktiv fremtidsversion af Japan, hvor teknologien er blevet så avanceret, at man kan bevare det menneskelige sind og oplagre dette i en androidekrop og således skabe en cyborg. Herudover er der også andre science fiction elementer såsom våben og robotter.

Karakterdesignet er kendetegnet ved at være realistisk uden brugen af hverken unaturlige frisurer, hårfarver eller øjenfarver.

Handling

I efterfølgeren til Ghost in the Shell arbejder cyborgen Batou med sin nye makker Togusa på en sag, der involverer robotter, der slår deres ejere ihjel. Sammen får de afsløret, at der er tale om et hemmeligt netværk, som de må stoppe, før det er for sent.

Min mening

Dette er en virkelig flot film. Næsten for flot, for man bliver nærmest overmæt af synsindtryk, fordi der visuelt sker så meget. Man skulle derfor tro, at udgangspunktet under produktionen har været "hvor langt kan vi gå, før det bliver for meget?", for budgettet er tydeligvis blevet udnyttet ned til mindste detalje.

Der er gjort brug af både 2D og 3D og 2D-animationen er jeg vild med, mens 3D-animationen flere gange får scenerne til at ligne noget fra et computerspil. Ofte hænger grafikken dog godt sammen og giver virkelig smukke billeder, så hvis man gjorde lige så meget ud af 3D i andre film, så ville jeg nok se flere af slagsen. Særligt bilerne er jeg imponeret over.

Desværre er filmen fattig på handling og dynamik. Der er anvendt en rigtig langsom fortælleteknik, og selvom det samme gjorde sig gældende med Ghost in the Shell, så skete der dog noget mere. Toeren virker nærmest som et poetisk indspark til universet, hvilket man også fornemmer gennem overforbruget af filosofier, så man er da ikke i tvivl om, at filmen er ment som et budskab. Det ville bare være dejligt, hvis den så også havde lidt mere historie, så det var en man gad se flere gange, men generelt synes jeg, den bliver lige så blottet for egentlige følelser som dens karakterer.

Min favoritkarakter er Batous hund, fordi den som noget af det eneste virker levende, og det er vist også meningen, at den skal fungere som det opløftende element i en film, hvor ingen smiler, griner eller græder. Sjovt nok er filmen dog ikke ment som en efterfølger til Ghost in the Shell, selvom den så tydeligt er det. Generelt må jeg dog indrømme, at det er svært at finde rundt i Ghost in the Shell-franchiset, at jeg godt forstår, hvis man betragter de seperate produktioner for at være seperate historier fra samme univers.

Vurdering


Favoritkarakter:
Batous hund


Plot: 


Karakterer:


Stemmer:


Animation:


Stil:


Overordnet karakter:

7/10
Total Page Visits: 355 - Today Page Visits: 1