Brain Man

Original titel: Nou Otoko Instruktør: Tomoyuki Takimoto År: 2013 Genre: Krimi, action, mysterie Spilletid: 125 minutter
I Japan huserer en terrorist, der placerer bomber i offentligheden. Da en mystisk mand anholdes, tror politiet, at de har fat i den rette, indtil det viser sig, at han i virkeligheden er en menneskelig dræbermaskine, der målrettet går efter at dræbe kriminelle.
Det undrer mig, at denne film aldrig har fået mere opmærksomhed, for den er virkelig spændingsfuld og medrivende. Selvom den godt nok er baseret på en roman, så er handlingen ikke utroværdig eller overdrevet, så den kan sagtens hamle op med mange Hollywood-film, og i min optik overgår den dem også, fordi det ikke er en klichéfyldt historie med forudsigelige klimaks. Der er mange gange, hvor man som seer bliver taget på sengen over brutaliteten og de pludselige dødsfald, og eksplosionerne er også virkelig autentiske. Det bedste er dog skuespillet, og at caste Toma Ikuta til at spille hovedrollen var det perfekte valg. Han spiller rollen til perfektion og minder virkelig om en menneskelig robot. Det er generelt de mange karakterer og forholdet/dynamikken på tværs af dem, der er med til at gøre filmen spændende, og selvom den sagtens kunne fungere som serie, så får man serveret en passende historie på kun to timer. Der er virkelig tænkt over at få alle detaljer med, så man får en komplet fortælling, hvilket ikke altid er nemt, når man tager udgangspunkt i en bog. Generelt dejligt med en film, hvor man ikke fylder handlingen ud med unødvendige elementer.
Favoritkarakter: Ichiro Plot: 9/10 Karakterer: 9/10 Skuespil: 10/10 Afslutning: 9/10 Det visuelle: 10/10 Overordnet karakter:

9/10

Brain Man