Bunny Drop

Original titel: Usagi Doroppu Instruktør: Sabu År: 2011 Genre: Drama Spilletid: 114 minutter
Da Daikichis morfar dør, viser det sig, at han har haft en hemmelig datter, som ingen har kendt til. Da den lille pige får brug for et sted at bo, vælger Daikichi derfor at tage hende til sig, selvom han ingen erfaring har med at opdrage børn.
Denne film er baseret på en manga, som ligeledes er lavet til en anime-serie, der er en ret sød serie. Denne film er egentlig også sød, men når plottet foregår i den virkelige verden bliver det en anelse sværere at forholde sig til ud fra et etisk perspektiv, for at en fremmed mand tager en lille pige til sig ville jo aldrig være tilladt i Danmark. Filmen inddrager da også de sociale myndigheder, hvilket er temmelig interessant, men alligevel spiller de ingen stor rolle, da det ender med at blive en hyggelig fortælling om en singlefyr, der finder glæde i tilværelsen ved at opdrage et lille barn. Filmen bevæger sig også bort fra originalhistorien på andre punkter, idet den blandt andet har lidt unødvendigt drama, mens nogle karakterer er udeladt, samtidig med at andre er fuldkommen forandret. Koukis mor er en af mine favoritpersoner i anime-serien, men hendes personlighed er helt anderledes i filmen, hvilket til dels også gør sig gældende for Kouki. Selvom filmen er baseret på en manga, så er den dog troværdig, og jeg kan faktisk godt lide, når man bevæger sig bort fra originalmaterialet og gør fortællingen realistisk, da det burde være den eneste grund til at lave en live action-fortælling.
Favoritkarakter: Daikichi Plot: 8/10 Karakterer: 7/10 Skuespil: 8/10 Afslutning: 7/10 Det visuelle: 7/10 Overordnet karakter:

7/10

Bunny Drop