Cheer Boys!!

Original titel: Chia Danshi!! Instruktør: Kazamai Hiroki År: 2019 Genre: Skole, sport Spilletid: 118 minutter
Haruki går på universitetet, hvor han plejede at dyrke judo. Grundet en skulderskade blev han dog nødt til at stoppe, og efter at være kommet sig vælger han at slutte sig til sin ven Kazuma, der har tænkt sig at starte et heppekorshold for mænd.
Denne film minder egentlig om en anden japansk film kaldet Waterboys, der dog var en komedie, mens Cheer Boys!! er lidt mere alvorlig. Begge film tager dog udgangspunkt i en gruppe fyre, der bevæger sig ind i et felt, der er kendetegnet ved at være domineret af kvinder, hvormed de lærer sig selv at kende i uvante rammer, samtidig med at de får styrket sammenholdet. Filmen er egentlig baseret på en bog, der også er blevet lavet til en manga og anime, og visse karakterer i filmen er da også lidt karikerede, hvilket gør den en anelse utroværdig, men det er en hyggelig film, og faktisk er bogen bag den baseret på et virkeligt heppekorshold bestående af mænd kaldet Shockers. Det er et klogt valg at begrænse antallet af personer i filmen, så man får færre karakterer at forholde sig til, så man på den måde kan lære deres personligheder og drivkraft at kende. Der dykkes ikke så meget ned i det psykologiske, men man får dog en fornemmelse af, hvad hver person kæmper med, så det at deltage i et heppekor faktisk bare bliver en måde at heppe på sig selv, så man bedre kan klare tilværelsen. Der er heller ikke så meget drama eller de store følelser i spil, så der er alt i alt tale om en typisk ungdomsfilm, hvor folk går i skole, uden at det som sådan er skolen der fylder i handlingen, så den bare bliver en rekvisit.
Favoritkarakter: Haruki Plot: 8/10 Karakterer: 8/10 Skuespil: 8/10 Afslutning: 8/10 Det visuelle: 8/10 Overordnet karakter:

8/10

Cheer Boys!!