.

Impossibility Defense

.

Impossibility Defense

.

Impossibility Defense

Hvis man ønsker nogen død, kan man lægge en besked i en telefonboks, hvorefter man vil blive kontaktet af en mystisk mand, som vil sørge for, at den pågældende person vil miste livet via hypnose. Men dermed er det også umuligt at bevise, at folk er blevet slået ihjel, så selvom politiet er bevidste om forbrydelserne, så kan de alligevel ikke sigte den skyldige.

Dette er et af de gode eksempler på, hvordan man kan omdanne en manga til en live action film. For selvom den tydeligvis er baseret på en tegneserie, så har man formået at integrere historien i den virkelige verden, så den faktisk virker troværdig. Samtidig har man udeladt mange typiske manga-elementer, men der er dog enkelte åbenlyse eksempler på, at der er tale om en filmversion af en manga.

Det drejer sig blandt andet om karaktererne og deres personligheder, men folk virker alligevel ægte grundet det gode skuespil. Særligt Tori Matsuzaka er perfekt castet i rollen som skurken, som man bliver introduceret for i begyndelsen, så der altså ikke er tvivl om, hvem "morderen" er. Heller ikke fra politiets side, fordi man meget hurtigt kommer på sporet af ham og får afsløret hans evner.

Til trods for den lidt akavede titel, så fortæller denne altså meget om, hvad filmen handler om - nemlig at man har en forbryder, som man ikke kan retsforfølge, fordi man ikke kan bevise hans skyld, idet han benytter sig af evner, som loven ikke tager højde for. Det er dog et lidt kedeligt koncept at basere en film på, men ikke desto mindre fører det til den klassiske katten mod musen-historie med de sædvanlige krimi-klichéer. Derfor er det også ret forventet, at den ledende efterforsker selvfølgelig er imun over for hypnose.

Desværre kommer man ikke ind på livet af karaktererne. Man lærer intet om deres privatliv eller fortid, og det er især en skam, når det kommer til skurken, idet man jo ikke får indsigt i hans motivation eller mål, og derfor kan man kun opfatte ham som en psykopat, selvom der tydeligvis er en dybere mening bag hans forbrydelser, som der desværre ikke dykkes ned i. Man finder ikke engang ud af, hvad han lever af, for han får ikke betaling for sit "arbejde"...

Det kunne have været interessant at forholde sig til skurken lidt mere, men i stedet bliver det hans ofre, der stjæler rampelyset og viser, hvordan onde tanker har konsekvenser og spreder ulykke, hvis man realiserer dem. Og det virker generelt også lidt bizart, at stort set alle medvirkende har en slags tilknytning til hinanden via hypnotisøren, der endda lader til at være en velkendt myte, men alligevel arbejder han kun i samme område.

Favoritkarakter: Momose

8/10
Total Page Visits: 95 - Today Page Visits: 1