Lone Wolf and Cub 6: White Heaven in Hell

Original titel: Kozure Ookami: Jigoku e ikuzo! Daigoro Instruktør: Yoshiyuki Kuroda År: 1974 Genre: Historisk drama, samurai Spilletid: 84 minutter
I denne sjette og sidste film i serien om samuraien Ogami Itto og hans lille søn Daigoro må de to endnu engang vogte sig over for Yagyu-klanen, da Retsudo pudser sine sidste to børn på Ogami i forsøget på at genvinde sin ære.
Jeg har tidligere sammenlignet Ogami Itto med James Bond og i denne film kommer han tættere på at være det, da det afgørende slag simpelthen finder sted i et snelandskab... på ski og kælk... Ja, samuraier på ski og kælk, og hovedskurken har endda langt hvidt skæg, så i det sidste kvarter af filmen grænser det nærmest til en komedie, selvom man drukner i overdrevne voldsscener. Sne var efterhånden også det eneste element, som Ogami endnu ikke havde befundet sig i, så det måtte jo komme. Desværre virker det som om, at man gerne ville have lavet flere film, for der er ikke rigtig nogen afslutning på det plot, man ellers har fulgt i seks selvstændige film. På den anden side er det vist også fint at ende det her, for dette er den mest handlingsløse og kedelige film af de seks i serien. Der er ikke rigtig noget mindeværdigt ved den udover en spontan incestscene, og så er der heller ikke så mange lemmer, der bliver hugget over som i de tidligere film. Blodet sprøjter dog til alle sider og utallige mennesker dør, så det bliver hermed bekræftet at der skal mere til for at lave en god samuraifilm. Daigoros rolle er lige så minimal som i den første film, hvor han var meget yngre, hvilket er ærgerligt, for han fungerer bedre som hovedrolle end en støttende birolle.
Favoritkarakter: Kaori Plot: 5/10 Karakterer: 5/10 Skuespil: 5/10 Afslutning: 3/10 Det visuelle: 5/10 Overordnet karakter:

5/10

Total Page Visits: 316 - Today Page Visits: 1