ReLIFE

Original titel: Riraifu Instruktør: Takeshi Furusawa År: 2017 Genre: Komedie, skole Spilletid: 120 minutter
Arata Kaizaki er blevet arbejdsløs, men får en dag mulighed for at lave om på sin tilværelse, da han bliver inviteret til at deltage i et eksperiment, hvor han ikke blot kan blive yngre, men samtidig få mulighed for at komme tilbage på skolebænken og genleve sin ungdom på ny.
ReLIFE er en såkaldt live action udgave af en manga, der i forvejen er blevet lavet til en anime. Jeg har ikke set mange film af denne type, der fungerer, fordi handlingen bliver kogt gevaldigt ned - derfor er der også nogen der vælger at lave to film i stedet, men ReLIFE er fortalt med én enkelt film alene, og det er lidt ærgerligt, for handlingen udspiller sig over et år og virker derfor meget springende. Alligevel har man formået at skildre de vigtigste elementer og lave en synlig karakterudvikling, men denne er dog ikke lige så markant, som i de andre udgaver af ReLIFE. Der er dog ikke meget af handlingen, der adskiller sig fra den originale fortælling, så er man bekendt med denne, er der ikke meget der virker overraskende. Det bliver i stedet det at se virkelige mennesker, der er interessant, og overordnet set gør skuespillerne det godt. Der er både sjove og søde scener, men nu og da bliver det også en anelse kunstigt og for manga/anime-agtigt, så det realistiske aspekt forsvinder. Der kunne godt have været mere drama, men det er en film henvendt unge, så alt i alt er det også positivt, at den sender moralske budskaber om identitet og sammenhold.
Favoritkarakter: Onoya Plot: 8/10 Karakterer: 7/10 Skuespil: 8/10 Afslutning: 6/10 Det visuelle: 9/10 Overordnet karakter:

7/10

ReLIFE