Reminiscence

Original titel: Tsuioku Instruktør: Yasuo Furuhata År: 2017 Genre: Drama, krimi, mysterie Spilletid: 99 minutter
Atsushi, Keita og Satoshi er som børn involveret i drabet på en mand. Som voksne mødes de tre igen under et nyt mord, hvor den ene er offeret, den anden mistænkte, og den tredje efetrforsker hos politiet.
Plottet til denne film er virkelig interessant, og der kunne have været tale om en rigtig spændingsfuld fortælling med masser af intriger, men desværre bliver man lovet mere, end man får. Det er kort sagt en lidt skuffende film, der bygger op til langt mere, end den byder på. Der er mange unødvendige scener, som fylder og overtager handlingen, der generelt er præget af mystik frem for decideret indhold. De fleste spørgsmål på man som seer selv forsøge at besvare, fordi man kun får serveret udpluk fra karakterernes liv, så man derfor heller ikke er helt bekendt med deres relation til hinanden. Den slags gådefuldhed er lidt irriterende, når der samtidig er et mord, som skal opklares, og selv dette er en temmelig tør afsløring, der nærmest kommer off screen, mens man følger lidt personlig drama uden noget dybere formål. Karakterernes personlighed halter, men man har gjort meget ud af at caste børn, der rent faktisk ligner de voksne skuespillere. Det er bare en skam, at de ikke leverer en overbevisende præstation, så man knytter sig til dem og forstår deres problemer. Men i sidste ende skyldes det jo et dårligt manuskript.
Favoritkarakter: Atsushi Plot: 8/10 Karakterer: 5/10 Skuespil: 7/10 Afslutning: 5/10 Det visuelle: 8/10 Overordnet karakter:

6/10

Reminiscence