Survive Style 5+

.

Survive Style 5+

.

Survive Style 5+

.

I denne film følger man 5 forskellige historier, der alle flettes sammen på hver sin måde. En mand forsøger at dræbe sin kone, som hele tiden genopstår. Tre unge fyre bryder ind i et hus, hvor en familie kommer hjem, efter faderen er blevet hypnotiseret til at være en fugl. Og en kvinde i reklamebranchen hyrer en lejemorder fra Storbritannien til at rejse til Japan for at dræbe en mand for hende.

Denne film er nok på top 10 listen over de særeste film, jeg nogensinde har set. Det er en anelse svært at genrebestemme den, men der er uden tvivl tale om en komedie forklædt som eksperimenterende thriller. Grundet de dybt bizarre elementer, så er handlingen ikke til at tage seriøs, og det er vist heller ikke meningen, at man skal gøre det. Man indser ret hurtigt, at man bare skal læne sig tilbage og lade vanviddet løbe løbsk.

Man har åbenlyst haft et stort budget at gøre godt med, for der er gode effekter, flotte actionscener og generelt er kulisserne virkelig spektakulære, hvilket er det, der redder filmen, for havde den fremstået som en B-film, så havde jeg nok ikke valgt at se den til ende - noget jeg blandt andet undlod med den endnu mere bizarre film kaldet House. Så hvis man har forsøgt at finde opskriften på den mest tåbelige film, så er der trods alt andre nominerede til prisen.

Karakterregistret er så underligt og mangfoldigt, at det giver filmen en dybde, som man sjældent støder på... mest af alt fordi flere personer er så ekstreme, at de er utroværdige karikaturer. Der er således tale om en sjov mikstur mellem realisme og filmkunst, som alt i alt gør, at man bliver betaget af det aparte univers, man bliver præsenteret for, så selvom det nok er en kultfilm, så er det ikke ligefrem en klassiker, for der er absolut intet klassisk over den. Selv titlen er underlig.

Favoritkarakter: Den udødelige kvinde

5/10
Total Page Visits: 580 - Today Page Visits: 1