Survive Style 5+

Original titel: SURVIVE STYLE5+ Instruktør: Gen Sekiguchi År: 2004 Genre: Komedie Spilletid: 120 minutter
I denne film følger man 5 forskellige historier, der alle flettes sammen på hver sin måde. En mand forsøger at dræbe sin kone, som hele tiden genopstår. Tre unge fyre bryder ind i et hus, hvor en familie kommer hjem, efter faderen er blevet hypnotiseret til at være en fugl. Og en kvinde i reklamebranchen hyrer en lejemorder fra Storbritannien til at rejse til Japan for at dræbe en mand for hende.
Denne film er nok på top 10 listen over de særeste film, jeg nogensinde har set. Der er uden tvivl tale om en komedie forklædt som eksperimenterende thriller, men grundet de bizarre elementer, så er handlingen ikke til at tage seriøs. Man har åbenlyst haft et stort budget at gøre godt med, for der er gode effekter, flotte actionscener og generelt er kulisserne virkelig spektakulære, hvilket er det, der redder filmen, for havde den fremstået som en B-film, så havde jeg nok ikke valgt at se den til ende. Karakterregistret er så underligt og mangfoldigt, at det giver filmen en dybde, som man sjældent støder på... mest af alt fordi flere personer er så ekstreme, at de er utroværdige. Der er tale om en sjov mikstur mellem realisme og filmkunst, som alt i alt gør, at man bliver betaget af det aparte univers, man bliver præsenteret for, så selvom det nok er en kultfilm, så er det ikke ligefrem en klassiker, for der er absolut intet klassisk over den.
Favoritkarakter: Den udødelige kvinde Plot: 5/10 Karakterer: 7/10 Skuespil: 7/10 Afslutning: 4/10 Det visuelle: 8/10 Overordnet karakter:

5/10

Survive Style 5+