.

Tokyo: The Last War

.

Tokyo: The Last War

.

Tokyo: The Last War

Under Anden Verdenskrig genopstår Yasunori Kato, og selvom Japan er et stort kaos, forsøger han igen at lægge hovedstaden i ruiner. Dog støder han ind i en gammel kending i skikkelse af Yukiko, der er beredt på at tage kampen op imod ham.

Dette er efterfølgeren til kultfilmen Tokyo: The Last Megalopolis, og der er generelt tale om en typisk 2'er, idet man tydeligvis ikke har valgt at investere lige så meget i denne film. Det gælder både penge og historie, ligesom antallet af karakterer i denne omgang er begrænset, og de medvirkende personer er desværre så kedelige, at filmen bliver det samme, så den på intet tidspunkt opnår et episk format.

Man har åbenlyst forsøgt at ride med på den succes, som Tokyo: The Last Megalopolis fik, men problemet er, at handlingen springer mere end et årti frem i tiden, så Japan og dermed også universet har ændret sig. Det er således kun Yukiko og Kato, der går igen, og det er selvsagt også dem, der er i fokus, idet Kato spiller den samme skurkerolle som i den første film. Præcis som med den første film handler denne således om bekæmpelsen af ham - altså virker det som en gentagelse i en ny tid.

Der er desværre heller ikke blevet investeret lige så meget i kulisser, så selvom handlingen udspiller sig under Anden Verdenskrig, hvor bombetogter er en del af dagligdagen, så fornemmer man ikke ødelæggelsernes omfang, fordi man kun får dem at se på nært hold. Eksplosionerne er dog overbevisende, og det samme er de special effects, som man tydeligivis har brugt mest energi på.

Effekterne afslører desværre også, at man blot har forsøgt at lave en kreativ fantasy-film, for handling er der ikke meget af, så det bliver alt i alt en forglemmelig film, der aldrig rigtig bliver interessant, selvom enkelte scener godt nok er værd at huske grundet brugen af effekter.

Favoritkarakter: Yuko

4/10
Total Page Visits: 11 - Today Page Visits: 4