My Husband Won’t Fit

Original titel: Otto no chinpo ga hairanai Instruktør: Hisako Kurosawa År: 2019 Genre: Drama, romantik, komedie Antal afsnit: 10
Mens Kumiko går på gymnasiet møder hun den jævnaldrende Kenichi, som hun ender med at blive kæreste med og sågar gifte sig med. Men de to har dog et problem, for Kenichis penis kan ikke komme op i Kumiko, så de altså ikke kan dyrke sex.
Den engelske titel giver ikke rigtig indtryk af, hvad denne serie handler om, for den japanske titel betyder direkte oversat "min mands penis kan ikke komme ind", og det er lige præcis hvad serien handler om. I ti hele afsnit, hvilket bliver en anelse for meget. I starten er det er sjovt og interessant tema, fordi det simpelthen er så underligt og unikt, men efterhånden bliver det virkelig bare for meget. Serien udspiller sig godt nok i moderne tid, men den giver virkelig indsigt i, hvor gammeldags den japanske kultur stadig er, både når det kommer til følelser, familieforhold og utroligt nok, sex. Der er så mange ting galt med denne serie, så man ikke kan betragte den som troværdig, men den er ikke desto mindre baseret på en virkelig historie, så man ikke kan andet end at stille spørgsmål som "hvorfor ikke gå til lægen?", "hvorfor ikke se en psykolog?", hvorfor ikke bare befrugte dig selv med din mands sæd i stedet for at betale for kunstig befrugtning?". Alle disse spørgsmål opstår naturligt i en vesterlænding, fordi serien viser, hvor dårlige japanere er til at tale om tingene, både med deres nærmeste og med fremmede. Man får virkelig lyst til at ryste i karaktererne, og særligt Kumiko er så øretæveindbydende med sin konsekvente passive tilgang til alt, mens Kenichi derimod er så dobbeltmoralsk, at man også har lyst til at slå ham. Serien viser i det mindste, at der er forskellige måder at være ægtefæller på, men problemet er, at forholdet mellem Kumiko og Kenichi i 20 (TYVE) år ikke drejer sig om andet, end at hans penis ikke kan komme op i hende. Og allerede efter de første afsnit, hvor der går flere år, før de eksempelvis prøver glidecreme, spørger man sig selv, hvorfor de for det første ikke taler om det, og hvorfor de ikke søger hjælp. Det er en meget lad form for problemløsning, og for mig er det ikke ligefrem opskriften på et lykkeligt ægteskab, men altså ... eventyr findes jo i forskellige afskygninger.
Favoritkarakter: Grantanten Plot: 6/10 Karakterer: 6/10 Skuespil: 9/10 Det visuelle: 8/10 Overordnet karakter:

7/10

My Husband Won't Fit