.

Sweat and Soap

.

Sweat and Soap

.

Sweat and Soap

Asako har altid svedt meget, hvilket hun blev drillet med, da hun var barn. Som voksen tiltrækker hendes duft imidlertid en af hendes kolleger, der ender med at falde for den usikre Asako, der således får mere selvtillid.

Dette er en sød serie med et komisk udgangspunkt. Det er så åbenlyst, at der er tale om en historie, som er baseret på en manga, for der er så mange tegneserieagtige sekvenser, der bryder med realiteten, så den til tider ikke er til at tage seriøst. Særligt de symbolske sexscener er vildt komiske - særligt fordi at det damper fra Asako, når hun smider tøjet.

Der er alt i alt også en lidt for seksualiseret stemning, men det skyldes, at mangaen er en anelse erotisk og derfor henvendt mænd. Dette står dog i kontrast med det romantiske aspekt, der er så overdrevet idyliseret, at mængden af drama er ekstremt begrænset. Men det skyldes, at Asako og Kotaro passer så godt sammen og dermed viser, hvordan et forhold kan blomstre, når et par harmonerer.

Det er endnu et af de urealistiske aspekter ved serien, for det bliver meget eventyrligt, når mennesker passer perfekt sammen. Konflikterne er således blevet erstattet med daglige samlejer, og der er en unaturlig åbenhed og ærlighed i forholdet, der giver et helt forkert indtryk af, hvordan kærlighed rent faktisk er. Det passer dog fint med, at de medvirkende og det visuelle er så poleret, at det hele minder om et slags dukke-paradis, men hvis man forholder sig til handlingen, så er der faktisk også relevante moraler undervejs.

Det er bare ærgeligt, at man ikke har gjort mere ud af at skildre disse med lidt mere drama og flere konflikter for på den måde at tilføje lidt dynamik til historien. For når det kommer til stykket bliver det en lidt for stereotyp asiatisk serie, hvor det pæne og ordentlige får lov at overtage, så det bliver en overfladisk fortælling domineret af positiv energi. Men det er trods alt også noget af det, man vil se i komedier og romantiske serier, da disse jo er fiktion, der skal røre ved ens følelser og få en til at drømme.

Asako

7/10
Total Page Visits: 108 - Today Page Visits: 1