Naked Ambition 2

Land: Hong Kong Instruktør: Lee Kung-lok År: 2014 Genre: Komedie, erotik Spilletid: 107 minutter
Wyman Chan lever af at skrive erotiske noveller til en avis, men da denne sektion afskaffes, står han pludselig uden indkomst. For at tjene penge vælger han og nogle venner at tage til Japan for at investere i landets pornoindustri, men ved et tilfælde ender Chan med selv at spille den mandlige hovedrolle i en scene, hvor han lader sig dominere af sin kvindelige medspiller. Dette gør ham straks til et fænomen i Japan, hvor hans underdanige adfærd tiltaler de kvindelige seere i en sådan grad, at han ender med at leve som pornoskuespiller på fuldtid.
Selvom denne film stort set kun handler om sex, så er den mere komisk end den er fræk. Der er tale om virkelig sort humor, så der er nok nogle Klovn-fans, der vil synes, den er temmelig god, fordi den er så uartig og useriøs. Der er en del nøgenhed - primært i form af bryster, men filmen handler om porno, så det er jo en selvfølge. Det sjoveste er sådan set at se hovedpersonen spille de sexscener, hvor han er den passive part. I resten af filmen kan man virkelig se forskellen på vestlig og asiatisk humor, for nogle gange bliver det så fjollet og bizart, at realismen fuldkommen forsvinder - mange vil nok miste grebet om historien under den afsluttende sekvens. Det kan også være lidt svært at følge med tempoet, idet sceneskift ikke altid er lige så flydende, men der er dog heller ikke så meget handling, at man går glip af det store, og en dybere morale skal man ikke forvente at få ud af den, idet den tydeligvis kun er lavet for at underholde. Der er tale om en efterfølger til en anden film kaldet Naked Ambition, men de to skulle tilsyneladende ikke have noget til fælles, så man kan sagtens se denne for sig selv.
Favoritkarakter: Wyman Chan Plot: 7/10 Karakterer: 5/10 Skuespil: 6/10 Afslutning: 3/10 Det visuelle: 7/10 Overordnet karakter:

5/10

Naked Ambition 2