Street Fighter: Assassin's Fist

Street Fighter: Assassin's Fist

Street Fighter: Assassin's Fist

Street Fighter: Assassin's Fist

Street Fighter: Assassin's Fist

Street Fighter: Assassin's Fist

Ken og Ryu er begge i træning hos deres sensei Gouken, der har dedikeret sit liv til at lære de to unge mænd alle de teknikker, som han selv mestrer. En dag dukker Goukens gamle rival, Goji, dog op og udfordrer Gouken til duel.

Street Fighter: Assassin's Fist findes i så mange varianter. Det startede med en webserie på 12 afsnit, der fungerede som efterfølger af en kortfilm med de samme karakterer, og siden er serien blevet lavet om til både en TV-serie på 6 afsnit og to film i to forskellige formater. Jeg har valgt at se den længste af dem, som varer over 2 timer, og det er godt nok en lang affære, hvor der ikke sker ret meget, men på den anden side er det en virkelig flot film, hvor det visuelle er en del af fortællingen.

Konceptet bag kampsport er jo også, at man skal opnå indre ro, hvis man skal kunne indgå i dynamiske aktiviteter fysisk, og filmen skildrer meget godt denne balance, for selvom der er mange lange og stille sekvenser, så harmonerer de fint med de mere dramatiske indslag.

Filmen er dog baseret på Street Fighter-spillene, så der er tale om et univers, hvor man bevæger sig mellem virkelighed og fantasi, men også dette formår filmen at håndtere, og så er effekterne jo vanvittigt gode, når man faktisk tænker på, at der er tale om en film lavet af fans. De to mænd bag projektet, Joey Ansah og Christian Howard, spiller selv to af de ledende roller, og selvom skuespillet og kampscenerne nu og da virker lidt for indøvet, så er denne film et glimrende eksempel på, hvordan ægte passion kan skabe en god film, idet disse ofte bliver ødelagt af pengegriske producenter og studier uden hjerte i deres projekter.

Ryu

7/10
Total Page Visits: 273 - Today Page Visits: 1