Oresuki

Original titel: Ore wo Suki Nano wa Omae Dake ka yo Type: Serie Studie: Connect År: 2019 Genre: Skole, romantik, komedie Antal afsnit: 12 + 1 OVA Tilgængelig på dansk: Nej Baseret på: Bogserien "Ore wo Suki Nano wa Omae Dake ka yo", der blev udgivet af Rakuda i 2016
Oresuki foregår i virkelighedens verden men med mange komiske og tegnefilmsagtige indslag På samme måde er karakterdesignet kendetegnet ved at være unaturligt med store øjne og unormale øjenfarver samt hårfarver. Joro er en helt almindelig teenagedreng, der en weekend bliver inviteret i byen af to forskellige piger fra sin skole. Joro tror derfor at han er ombejlet, indtil det viser sig, at de to piger har helt andre grunde til at invitere ham ud.
Oresuki er egentlig en forkortelse for Ore wo Suki Nano wa Omae Dake ka yo, og titlen er nærmest lige så fjollet som serien. Der er rent ud sagt tale om en rutsjebane af tåbeligheder, hvor man forsøger at bryde med klichéerne fra typiske harem-serier, men netop fordi serien bygger på klichéer, så bliver det en temmelig kedelig en af slagsen. Det første afsnit er faktisk interessant, fordi det er hér, der foretages en 180 graders vending fra det plot, man typisk ser i harem-serier, hvor et utal af tøser falder for en mandlig hovedperson, men fandeme om det så ikke netop er det der gradvist sker i resten af serien, hvorved den går i den bane, den ellers forsøger at løsrive sig fra. Der er egentlig mange komiske indslag, men ærlig talt er der for mange. Hver eneste episode tilføjer en ny sidehistorie og nye karakterer, og med så få afsnit er det en virkelig stor mundfuld, hvilket er synd, fordi kvaliteten faktisk er i orden. Karaktererne er derimod noget af et kaos. Alle har personlighedsforstyrrelser, så de som sådan er personlighedsløse, fordi man ikke ved, hvilken personlighed der er den rigtige. Dermed er karakternes venskaber også baseret på falskhed, hvilket de følelsesmæssige relationer jo også er, så der absolut intet romantisk er ved serien, selvom den ellers forsøger at være det.
Favoritkarakter: Pansy Plot: 6/10 Karakterer: 5/10 Stemmer: 4/10 Animation: 8/10 Stil: 7/10 Overordnet karakter:

5/10

Oresuki