14. april 2019: Kawasaki og Yokohama

14. april 2019: Kawasaki og Yokohama

På denne dag besøgte jeg:

-Kawasaki Daishi i Kawasaki

-Sojiji og Minato Mirai 21 i Yokohama

Ankomst til Japan

14. april 2019: Kawasaki og Yokohama
Kawasaki Daishi

Min femte tur til Japan foregik endnu engang i påskeferien, men desværre faldt denne sent i forhold til normalt, så jeg kom til Japan, efter sakura-perioden var overstået i det meste af landet. Denne gang havde jeg kun medbragt håndbagage, fordi min check in-bagage ikke kom frem sidste år, så jeg kunne hurtigt forlade lufthavnen efter at være landet i Narita. Jeg skulle dog have mit Rail Pass, før jeg kunne komme videre, og dette viste sig at tage en hel time, fordi køen ved billetkontoret var så lang. Med tiden fik jeg dog mit Rail Pass og så kunne jeg tage toget mod Tokyo. Oprindelige havde jeg egentlig planlagt at tage direkte til Takao-bjerget på min første dag, men himlen så noget tvivlsom ud, så jeg besluttede mig for at lave om på mine planer og tage til Kawasaki i stedet.

Kawasaki ligger klemt inde mellem Tokyo og Yokohama, så at komme dertil tog ikke så lang tid. Det var dog byens tempel, Kawasaki Daishi, som jeg gerne ville se, og dette ligger tættest på en station, der er en del af en privat toglinje, så fra Kawasaki station måtte jeg købe en billet og skifte tog. Turen til templet tog dog kun et par minutter og gåturen dertil lige så lang tid. Der er tale om et meget stort og vigtigt tempel med mange interessante attraktioner, og selvom det var søndag, så var der faktisk ikke mange mennesker. Jeg havde forventet, at der ville være overfyldt, men det var muligt at nyde atmosfæren og suge stemningen til sig, hvilket ikke altid er muligt ved templer, der fungerer som seværdigheder. 

 

14. april 2019: Kawasaki og Yokohama
Sojiji

Yokohama

Jeg tog tilbage til Kawasaki station, hvor det kun var en kort tur videre til Tsurumi station. I nærheden af denne ligger nemlig et andet stort tempel kaldet Sojiji. Det var lidt svært at finde, men det var fordi en af indgangene var spærret af for biltrafik, så jeg troede, at den også var lukket for gående. Det viste sig nemlig, at der var en eller anden ceremoni i gang i templet - hvad det var ved jeg ikke lige, men der stod i hvert fald munke og røg cigaretter udenfor, mens folk takkede og tog af sted i biler. At udforske hele tempelkomplekset orkede jeg ikke lige, men jeg fik da set mange af de enorme bygninger. Og derefter var det så tilbage til stationen, så jeg kunne stige på et tog videre til Yokohama.

 

14. april 2019: Kawasaki og Yokohama
Udsigten fra mit hotelværelse

Det var nemlig i Yokohama, mit hotel lå, og denne gang havde jeg gjort noget meget specielt - jeg havde nemlig betalt mere end 400 kr. for et hotelværelse. Dette var dels på grund af dets beliggenhed i Minato Mirai 21-distriktet, men også på grund af udsigten derfra. Det var stadig lyst, så jeg valgte at tage hen til hotellet og tjekke ind med det samme, netop så jeg kunne nå at nyde udsigten. Denne kunne man tilmed beundre fra badeværelset, hvor et lille vindue gjorde det muligt at kigge videre ud fra det store vindue, så trods den lidt beskedne pris var der lidt luksus over det. Jeg er dog ikke typen der tilbringer min ferie på hoteller, så jeg efterlod min taske og skyndte mig videre, så jeg kunne nå at udforske Yokohama i dagslys.

Turen gik til Minato Mirai 21-distriktet, som er kendt for sine høje bygninger, der i 80'erne og 90'erne blev symbolet på Yokohama som fremtidens moderne storby. Desværre oplevede Japan en økonomisk krise i samme periode, så drømmen blev aldrig rigtig til noget. Den mest ikoniske bygning er Yokohama Landmark Tower, der engang var Japans højeste bygning, og i denne er der et observationsdæk, som jeg gerne ville besøge. Det kostede bare 1000 yen, og der var temmelig overskyet, så jeg var sikker på, at jeg ikke ville kunne se ret meget, så jeg valgte ikke at bruge penge på det. I stedet tog jeg hen til den nærliggende forlystelsespark Cosmo World, hvor et af Japans højeste pariserhjul befinder sig, og her valgte jeg at betale 800 yen for en tur.

 

14. april 2019: Kawasaki og Yokohama
Minato Mirai 21

Det var som nævnt søndag, men mængden af mennesker i parken var ikke overvældende, og fordi pariserhjulet er så stort, så er der masser af vogne, så jeg kunne få en helt for mig selv. En omgang med pariserhjulet tager 15 minutter, og på turen kan man nyde udsigten ud over Yokohama og havneområdet. Efterfølgende gik jeg lidt rundt og besøgte blandt andet parkens gamecenter, hvor japanere i alle aldre gav den gas ved diverse spillemaskiner og herpå forlod jeg så Cosmo World for at begive mig mod havneområdet, hvor et krydstogtskib netop havde lagt fra kaj, hvilket jeg desværre ikke nåede at se, men jeg ankom dog til havnen, så jeg kunne nå at se det sejle bort, mens dets horn tudede, og passagererne stod på dækket og vinkede. Herefter tog jeg så hen til Yokohama Landmark Tower for at få nogle billeder af det, før mørket faldt på, og hér faldt jeg over et par gadekunstnere, der blandt andet optrådte med ild, ballondyr og professorterninger.

 

14. april 2019: Kawasaki og Yokohama
Gadeoptræden i Yokohama

Der var tale om to skøre personligheder, der desværre fik deres optræden ødelagt af stærk vind, så de ikke kunne jonglere med fakler, hvilket fik det til at tynde ud i mængden af publikum, og det var lidt synd, eftersom de ikke ville have penge, men bare gerne ville underholde folk. Og netop på grund af vinden så begyndte det at blive koldt, samtidig med at mørket havde lagt sig over landet, så omkring klokken 19 vendte jeg tilbage til hotellet, hvor jeg tog et bad og gik tidligt i seng, så jeg kunne tilpasse mig tidsforskellen. Jeg skulle kun tilbringe en enkelt nat i Yokohama, for dagen efter skulle jeg videre på en lang tur, der i sidste ende ville bringe mig vestpå til Toyama.

 

 

Forrige ferie - Næste dag

Dagens højdepunkt: Turen i pariserhjulet i Cosmo World

 

Dagens gode minde: De fjollede gadekunstnere i Yokohama

 

Dagens forbrug på seværdigheder: 800 yen.

 

Dagens gode råd: Sørg for at have pas og værdibevis klar i køen, når der skal veksles Rail Pass, da man kan få udleveret dokumenter og selv klare det forberedende papirarbejde. På den måde går ekspeditionen hurtigere for både en selv og andre.

Total Page Visits: 203 - Today Page Visits: 1